2016-12-01

Första december

111 112  
December är äntligen här, juletiden är här! Jag älskar julen ungefär mest av allt och i år borde jag ha tid för att faktiskt julmysa ordentligt. I år tänkte jag dessutom använda december månad och julen som utmaning för att komma igång med allt det där jag alltid tänker jag någon gång i framtiden skall göra. Så i december skall jag väcka liv i den här bloggen med allt juligt jag kan tänka mig och jag skall börja skapa saker igen. Jag mår som allra bäst när jag får göra kreativa saker men jag har inte tagit mig tiden att skapa grejer alls de senaste åren, men nu ska de ske! 

Jag har inte mycket julpynt här i min lilla lägenhet i Jakobstad. Största orsaken till det är att jag åker till Vasa på jullov om en vecka och behöver sätta krut på att pynta Nickes lägenhet för att få ordentlig julkänsla där just innan jul. Lite julpynt har jag ju ändå här, och mera har jag tänkt göra själv under veckan. När jag pyntade min lilla hylla så har där länge stått en tom ram som behövde ett innehåll, idag tog jag tag i saken och skrev en liten text i ramen. Och det blev startskottet på min kreativa, mysiga jul! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar