2016-12-05

En önskelista



Både min mor och min pojkvän har tjatat på mig att de vill ha min önskelista inför julen så här är min lilla (rätt så långa) önskelista! Jag brukar vara himla dålig på att önska mig saker, ofta för att jag tycker att det jag vill ha är onödiga grejer och jag vill önska mig praktiska saker, men i år bestämde jag mig för att onödigt eller ej så får det vara med på min lista. Mest av allt vill jag bara ha en skön och lugn jul med min familj och mina vänner men ett eller annat litet paket har väl ingen tackat nej till. 


1. Först på min lista är en 5 års kalender. Jag tycker om att gå bak i tiden och läsa om vad jag gjort tidigare och tänkte att det kunde vara kul att börja skriva ner lite mer för mig själv vad jag haft för mig i livet och tycker att en 5 års kalender skulle vara perfekt för det! 

2. Jag älskar allt som är varmt och mysigt och just nu har jag inga fluffiga tossor att gå omkring med så ett par såna får tomten gärna komma med.

3. Fortsätter ännu lite på mys temat och önskar mig en till onesie pyjamas. Jag har två stycken, en i Vasa och en i Jeppis, men eftersom att jag går omkring med dem mest hela tiden så tycker jag att jag kunde äga ännu en till!

4. En ny plånbok skulle jag verkligen behöva. Just nu har jag en liten fjuttig gammal portmonnä eftersom att min gamla plånbok gav upp i somras och jag skulle hellre ha en lite större i svart, brunt eller nåt skojigt mönster. 

5. Och så fortsätter vi med ett par fleece byxor på önskelista. Några såna har jag inte men känner att jag verkligen behöver allra mest på mys fronten just nu. 

6. Jag använder i princip enbart tygväskor i mitt liv och nu börjar alla jag äger ge upp så några nya fina eller roliga tygväskor kunde gärna få finnas i mina julklappar bland mina julklappar.

7. Min dyraste önskan är ett nytt objektiv till min kamera, inget jag förväntar mig få men önska kan man ju alltid!

8. En liten ny fin spegel skulle vara fint att få. 

9 & 10. Det här är min högsta önskan denna jul. Allt med den här illustrationen vill jag äga och speciellt denna mugg och penal.

11. Det är nog över ett år sen jag senast såg spelet Cards against humanity och kände med det samma att det var ett spel som skulle passa mig, så det är kanske dags att lägga med det på önskelistan känner jag.

12. Jag är kanske inte i extremt stort behov av en radio nu just, men en sån här fin en skulle jag gärna ha i mitt hem.

13. En limpistol finns på önskelistan i år, eftersom att jag har planerat att step it up med mina pysselprojekt så kan en limpistol behövas tänker jag.

14. Jag skulle behöva lite nya fina påslakan till min jeppislya, gärna ganska simpla i neutrala färger.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar