2018-12-12

Sånt jag skulle bli glad av att få i julklapp.



Jag är rätt nöjd om jag får äta fisk och choklad (inte tillsammans då), titta på julfilmer och hänga mycket med min familj i jul. Men om tomten skulle komma med nåt paket åt mig på julafton så skulle nån av de här grejerna gärna få ligga i det paketet. 

1. Tygkassar är något jag alltid vill ha! Nöter ut några i året så är ständig på jakt efter nya fina. Här till exempel en fin med måne från Etsy och en väldans fin med panda på från WWF

2. Behöver verkligen ett par nya hörlurar. Jag har för vana att köpa såna där 9.99 euros hörlurar som går sönder efter ungefär ett halvår så kunde ju vara okej med ett par som kanske håller lite längre än så. 

3. En fin kalender för 2019 kunde vara praktiskt att ha tänker jag. 

4. Skulle också vara trevlig med en ny bullet journal. Kunde klämma in nån månad till i den jag har nu men känner att jag vill börja på på nytt när nya året är här. 

5. Kunde också vara trevligt att ha några lite bättre tusch tills när jag pysslar med min bullet journal. 

6. För att vara en som älskar att baka, och speciellt cupcakes, så är det ju himla konstigt att jag inte har en ordentlig sprits kan man tycka! En sån känner jag verkligen kunde få användning av. 

7. Om vi fortsätter på bakrelaterade saker så har jag ingen sikt heller. En sån kan man väl klara sig utan men många gånger tänker jag att  jag skulle behöva en sån.

8. Kallade den här för tårtgej fören jag googla fram att det heter spatel. Igen en sån där grej som jag flera gånger på sistone när jag bakat tänkt att kunde vara bra att ha. 

9. Jag använder alltid stickade vantar och har märkt att speciellt när man hänger mycket på dagisgårdar så kunde det vara praktiskt med ett par ordentliga handskar som inte blir våta så fort man rör i lite snö. 

10. De här tossorna får symbolisera allt mjukt och skönt, och mysigt, och fluffigt jag önskar mig. Jag är egentligen väldigt lätt att ge presenter åt eftersom att jag bli glad för allt som kan klassas som mysigt. Och allt med unicorns förstås också.  

11. Jag orkar knappt läsa böcker nu när jag läser så mycket studielitteratur, men boken Vi mot er, fortsättningen till boken Björnstad som jag sträckläste i somras, skulle jag gärna sluka i julhelgen.

12. Tror minsann det här på allvar är inkörsporten till mitt riktiga vuxna liv - det jag önskar mig mest av allt till julklapp är ett bra underställ (och mamman har faktiskt redan lovat mig ett sånt). Att vara varm är så underskattat! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar