2018-12-03

Ett pynt om dagen är bra för magen.

Sakta men säkert börjar vårt lilla hem fyllas med juliga saker. I år har jag faktiskt varit förvånansvärt lugn när det kommer till julen, vilket är ovanligt för att vara mig. Jag älskar julen, och speciellt alla förberedelser och uppbyggnaden till julledigt och fullt mys i många dagar. Men i år har jag hittills tagit allt med ro. Eftersom jag har mycket skolarbete ännu att göra före jullov så har jag verkligen försökt ta allt juligt lite i taget så att jag inte förstör julkänslan med att stressa över att göra det julmysigt. De två sakerna säger ju emot sig rätt ordentligt, så december i år blir mycket lugnare än tidigare år för mig.  

dec028

För någon dag sen var jag dock lite ledsen för att mina fina julgranskulor bara får bo i min julpyntslåda hela julen då vi inte har plats för någon julgran. Efter att jag varit ledsen en kort stund så började jag fundera på hur jag kunde använda dem fastän vi inte har någon gran och kom att tänka på våra små fönster vi har ovanför både balkongsdörren och ytterdörren. Ingen har ju sagt att julgransbollar måste bo i en julgran, de kan väl lika bra få bo i ett fönster! Om jag får en inredningsidé är det rätt givet att jag kommer genomföra den för att se om det är en bra eller dålig idé. Så jag köpte lite krokar och idag hjälpe Nicke mig att skruvaa upp dem. 

dec026

Så nu gör mina finaste julgransbollar sällskap med min fina ren upp i ett av fönstren, och jag är glad för att de har fått en egen plats. Den första är en av sex av mina Elsa Beskow julgransbollar, den här med videungen är den allra finaste av dem. De tre följande har jag alla fått av Nicke. Han har senaste åren skämt bort mig med en ny på lillajul, i år fick jag luftballongen. Den sista är en julgransboll jag gjort själv för några år sen. 

dec027

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar