2018-09-28

Chokladbollscupcakes är troligtvis de godaste cupcakes jag någonsin bakat.

sep021

Till lördagens firande ville jag baka något riktigt maffigt med mycket choklad eftersom att tårtan Tanja bakade var mer lätt och fräsch. Egentligen är jag själv inte jätte förtjust i bakverk med choklad men vissa chokladig saker går ju alltid hem, som chokladbollar och kladdkaka. Tänkte därför att jag ville göra nåt som innehöll de två sakerna, och eftersom att jag samlat på mig en galen mängd cupcakeformar senaste åren så passade det bra att använda upp några såna.

Skannade nätet för inspiration och när jag redan börjat komponera ihop något eget av många olika recept så hamnade jag på bloggen Sweet and Simple och hittade det perfekta receptet! Det hade liksom allt jag drömde om att baka så då fanns det ingen orsak till att jag skulle komponera nåt eget utan bakade rakt av receptet på hennes chokladbolls cupcakes

Hur blev resultatet då? Tror kanske att de här var de godaste cupcakes jag någonsin bakat. Så ger dem verkligen höga poäng. Absolut väldigt söta och väldigt maffiga, men tror att den stora del kaffe som var med i receptet gjorde att sötheten mattades av lite grann. Dessutom var de mycket lättare att baka än vad man kanske kunde tänka sig. Jag kommer definitivt baka dem igen! 

sep041 sep023


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar