2018-09-11

När all ork bara rann av mig.

I tre dagar gjorde jag inget annat än flyttade, två dagar efter det försökte jag packa upp samtidigt började skolan igen och jag sov oroligt och dåligt. Sen pausade jag i uppackandet för kände verkligen att min kropp bara behövde få vila lite grann, och det var ju för en gångs skull smart av mig för jag brukar vara dålig på att pausa. 

Jag vet inte om jag pausade för sent den här gången eller om det är något som byggts upp länge nu men på torsdagkväll blev jag illamående och fredagkväll och lördag kom jag knappt ur sängen. Jag var så trött att allt kändes som att bestiga ett berg och kroppen skrek att jag måste ta det lugnt. Illamåendet satt kvar och gör det ännu, så igår gick jag till studenthälsan och den härliga hälsovårdaren där tyckte att precis allt jag kände tydde på magkatarr. Så nu måste jag sluta stressa och börja tänka på vad jag äter. 

Egentligen vet jag inte om jag är så förvånad över att min kropp säger till. Jag blir nästan alltid sjuk när det händer mycket nytt i mitt liv, och sen har jag varit väldigt dålig på att inte stressa upp mig själv på sistone. Vet helt ärligt inte riktigt varför jag inte bara kan chilla lite. Har blivit så mycket klokare i sommar och kommit till så många insikter om mig själv och mitt liv och speciellt om vad jag måste göra för att sluta ta livet på så stort allvar, men ändå fortsätter jag lägga för mycket press på mig själv. 

Så jag antar att det här är mitt stora wake up call i livet just nu. Dags att ändra på livsstilen. Dags att börja lyssna på vad jag orkar med på riktigt och dags att sluta grubbla sönder allt och inget.


feb6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar