2018-09-21

Att vilja bli lite mer som förr.

Ett mål med min höst är att bli lite mer som jag var förr. Låter ju kanske helt knäppt egentligen, och mycket av vad jag varit har jag redan packat in i bomull och gömt bort, men en sak jag saknar är att jag brukade vara mycket mer obrydd när det kom till vad jag visade världen. Förr spelade det inte så stor roll om jag bloggade bara två ord eller en bild om mitt liv just då, jag brydde mig inte om vad andra tyckte om min klädstil eller vilken färg mitt hår var.

Med åren har jag blivit så mycket mer brydd i vad andra människor tänker och tycker om mig, men nu har jag verkligen tröttnat på det. Så mycket energi har de senaste åren gått åt att tänka mer på vad andra tänker om mig än på vad jag själv vill. Jag har slutat klä mig som jag vill, visst delvis för att jag har svårt att hitta kläder men mestadels för att jag inte har velat ta plats eller synas längre. Jag har slutat blogga för att samla mina minnen och tankar utan bara tänkt på hur jag framstår inför andra. Jag har slutat visa mina bilder för att jag inte känt att det varit tillräckligt bra, och tyvärr också slutat skapa för att jag känt att det ändå blivit liksom bara blir fel.

Jag vill vara mig själv igen. Inte för att den där jag var för fem, sex år sedan direkt är den jag vill vara idag men jag vill våga lika mycket som henne. Jag vill strunta i hur jag verkar vara inför andra lika mycket som hon gjorde. 

Jag älskar att gå tillbaka i min blogg för att se vad jag gjort, tyckt och tänkt men när det ekat nästan tomt här senaste åren bara för att jag inte orkat skriva eller fixa bilder för att de ska tilltala andra så tappade jag lusten. Min lust till att dela med mig brukade ligga hos mig. Jag tyckte att det var roligt att skriva och uttrycka mig. Jag vill att den lusten ska komma tillbaka. Jag vill kunna gå tillbaka och se vad jag gjorde i september 2018 om tre år, och då vill jag mötas av den riktiga versionen. Och för att det ska hända så måste jag sluta bry mig om vad alla andra kan tänkas tycka. Så förhoppningsvis blir det här en lite mer aktiv och mer transparant plats från och med nu.


jul010

2 kommentarer: