2018-09-03

Sista första skoldagen

Idag påbörjade jag mitt allra sista riktiga studieår. Jag vågar nog nästan påstå att det är så det är nu, mitt allra sista studieår någonsin. Om inget drastiskt händer i mitt liv så ser jag ingen orsak till varför jag inte skulle bli färdig nästa vår, och jag känner att två utbildningar i fickan får nog lov att räcka. Får jag lust att studera igen så blir det nog nån lite mer på sidan om grej, inga heltidsstudier. 

Hade inte alls förberett mig på att börja skolan igen. Vanligtvis brukar jag vara både taggad och nervös inför skolstarten och vill planera och fixa inför det nya läsåret. Tror det sitter kvar från när jag var yngre. I år har jag dock knappt gett skolan en tanke under sommaren. Verkligen väldigt skönt att inte stressa inför starten, och att inte tänka för mycket på allt det där som ska göras i år för att jag i maj ska stå där med en examen.

Det kändes ändå lite pirrigt idag att stiga in i en ny skolbyggnad i en ny studiestad. Som tur va ändå förstås en väldigt bekant stad och rätt bekant skolbyggnad. Men visst är det lite konstigt att inte ha den där tryggheten i att befinna sig i en liten skola med samma klassrum dag ut och dag in, tror ändå att det här bli väldigt bra och som tur va är ju klassen så gott som den samma. Det allra roligaste med dagen var nog just att få träffa alla klasskompisar igen efter en lång sommar! 

maj047

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar