2016-01-06

trettondagen


trettondagen trettondagen trettondagen


Idag var min sista lediga dag, och den spenderade jag med min fina familj hemma i Solf. Mitt barndomshem är nog det varmaste, mest välkomnande ställe jag vet, den plats jag känner mig som mest trygg.

Min mamma tvingade ut mig i kylan på en promenad och vi tog hunden, som inte vill gå snällt utan springa, med oss. Som tur var prickade vi in promenaden när solen värmde lite och jag som hatar kyla tyckte det var rätt skönt fastän termometern visade minus 24. Hunden var också hemskt nöjd efter promenaden och pratade länge med mig efteråt.

Efter promenaden kom bror med familj och hälsade på. Jag lekte med barbie med mina brorsbarn, sen åt vi hemgjorda hamburgare och cheescake till efterrätt. Jag hade en dag full med kärlek, precis vad jag behövde för att orka gå tillbaka till jobbet igen imorgon. Just nu känns det något jobbigt att börja jobba, men bara morgondagen gått så är jag nog in i rullorna igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar