2016-01-03

Det bästa 2015


Jag är helt och hållet färdig med år 2015 och tänker inte göra någon årsresume eller skriva något om året som gott. Men en sak, en sak var det underbaraste som kanske någonsin hänt mig. Jag fick åka till min nya favoritstad, och jag fick se mitt nya favorit slott. Den lycka jag känner i min kropp när jag tänker på resan jag gjorde med min mamma och min syster förra sommaren är så total att det nästan blir för mycket ibland.

Slottet jag pratar om är förstås Neuschwanstein. Jag blev kär i platsen efter ungefär två sekunder. Det mäktiga slottet, galna vyerna och hur sjukt fint det var inne i slottet. Inte så där snirkligt, dyrt och glamoröst utan bara så himla vackert. Som disney fast utan guldkanten. 

Neuschwanstein
























Och staden då, det är självklart Salzburg jag pratar om. Salzburg är den mest magiska plats jag besökt. Jag verkligen älskade alla höga snötäckta berg, sjöarna och byggnaderna. Egentligen kan jag inte förklara varför, men det var liksom allt. Färgerna, känslan, höjderna. Jag vet iallafall att jag kommer åka tillbaka till Salzburg, för även om jag har besökt få städer så vet jag att Salzburg kommer förbli en av mina favorit städer!

Salzburg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar