2016-01-05

Julen 2015


Imorgon är sista dagen på min julledighet och jag känner att det är nu eller aldrig jag ännu kan prata om julen som varit. Måste först erkänna att jag lämnat julen bakom mig redan före nyår, men lite till kan jag ju gotta mig i min favorit högtid. 

Jag var så galet peppad inför julen och började planera redan i oktober. Tyvärr blev det inte så mycket mer än planering, och december blev den galnaste månad jobbmässigt jag någonsin varit med om. Så när julledigheten kom hade jag inget gjort och min kropp var slutkörd, så jag gjorde det vettigaste i den situationen och satte i en högre växel och julstressade till max. Inte det bästa beslutet så här i efterhand kan jag ju säga. Men fastän det var stressigt och min julkänsla sprang och gömde sig så hade ju julen sina fina stunder.

Den här julen firade jag för första gången jul borta hemifrån, jag firade i Åbo med Niclas och hans familj. Vi hade det så lyxigt att vi fick bo på hotell tre nätter, och det var väldans avslappnande och precis vad jag behövde. Annars var det också en fin jul i Åbo med god mat och trevligt sällskap.

Annat jag har hunnit med är att gå ut i skogen och hämta en julgran, göra mängder julgodis, baka pepparkakor, hänga med min egna familj och ätit alldeles för mycket. Här får ni nu en bildbomb på allt fint man kan göra under en jul, varsågoda!


julgran Jul glöggmys julgransjakt pepparkaksbak julklappar Jul Jul julgodis julgran tro hopp kärlek hotellrum Jul

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar