2015-11-01

Helg uppdatering


På fredagkväll när jag kom hem var jag ett vrak. Hade den galnaste jobbveckan och lite pms på det ännu resulterade i att jag var dödstrött och känslomässigt urladdad. Alltså var jag hemskt tacksam för att jag inte hade nåt inplanerat över helgen, och att lördagen var röd dag och allt var tyst och stilla i staden.

Efter jobbet på fredag träffade jag mina vänner för en välbehövlig lång pratstund, men sen har helgen gått i långsamt tempo. Mitt mål för helgen var att städa hemmet, men på ytan ser fortfarande rätt så stökig ut. Det jag däremot spenderade lördagen med var att städa flera skåp i hemmet, för hur stökig jag än verkar vara så fullkomligt älskar jag att ordna och organisera mina saker. På lördag kläckte också Nicke idén om att möblera om i arbetsrummet, och jag är inte den som sätter mig emot såna påhitt. Alltså har vi idag haft flyttdag med en paus för plätt stekande och ätande.

Jag fick alltså min lugna helg utan måsten, så nu är jag nog redo för en ny fullspäckad vecka. Ser dock redan framemot nästa helg som jag tänkt mig ska gå i samma tempo som denna.


Untitled

Min absoluta favorit låda hemma hos oss, nu välstädad. Lådan med
alla mina muffinsformar, fina servetter och annat kalasigt.


Untitled Plättar

Flytt och plätt söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar