2015-11-22

En snöig och lugn helg


Vasa


På fredag jobbade jag sammanlagt över tolv timmar, så när jag kom hem närmare midnatt den kvällen bestämde jag att resten av helgen minsann skulle bli i det lugnaste laget.

På lördag vaknade jag allt för tidigt och stod länge i mörkret i vardagsrummet och fascinerades över snön. Så lätt man glömmer hur vintern känns. Gick in till stan och träffade sen Hanna för en lång kaffe på Sweet Vasa. Det är konstigt hur fyra timmar kan kännas som en fingerknäppning med vissa människor. 


Sweet Wasa Sweet Wasa


Hade planer på att titta på film och mysa på lördag kväll, men snön fick mig att gå ut i tystnaden istället. Behövde en promenad för att stänga av tankarna, så lade på en podcast och bara gick långsamt och tittade på världen.


Brändö Brändö


Och söndagen kom alldeles för fort även om lördagen gick i långsamt tempo. Idag lyxade vi till det med scones och varm choklad till frukost. Sedan gick jag en sväng till stan, behövde komma ut ur huset för att inte bara stirra på en skärm hela dagen. För sen jag kom hem är det i princip vad jag gjort.  


Frukost Frukost Frukost

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar