2018-06-11

En långhelg i Helsingfors

jun002

Förra helgen åkte jag ner till Helsingfors för att vara med min syster och hennes lilla räv. Jag kom fram på fredag eftermiddag och då hängde vi lite i en park och sedan tog vi det lugnt. 
  junb002jun003 jun006 junt007 junt008

På lördag åkte vi iväg till Rönnskär! Väldigt fin ö där vi åt god mat, prövade alla klätterställningar, utforskade och T nappade på en klippa. Vi höll oss upptagna där ute på ön nästan hela dagen, men hann ändå med lite shoppning efteråt också. 

junt011 jun010

På söndag fick jag vara med T när Ida-Lina jobbade, vi hittade en lekpark att leka lite i och gick en lång lång promenad. När Ida-Lina jobbat färdigt tog vi en cykeltur ut till Drumsö för att plaska lite i vatten. Så härligt att uppleva Helsingfors från en cykel, så mycket fint att se!

junb003 junt013 junt020

På måndag åkte jag vidare mot Nagu men hann med en hel del innan det! Fick föra T till dagis och sen fick jag hänga några timmar på stan, ändå alltid ganska roligt att strosa runt i butiker i Helsingfors. När Ida-Lina slutade så gick vi via en lekpark en stund innan vi gick vidare och tittade på tåg (T:s bästa) och sen satt vi på en stund på café med underbar utsikt innan de va dags för mig att gå till tåget och fortsätta min resa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar