2018-06-19

En aktiv dag, en slö dag och en födelsedag med mina brorsbarn

På grund av många saker, varav den största att stället jag ska jobba på inte riktigt finns ännu, börjar jag inte jobba fören efter midsommar och jag får vara lite ledig här upp i Österbotten hos mina föräldrar istället fram tills dess. Eftersom mina små brorsbarn har sommarlov men inte deras föräldrar så fick de hänga med mig tre första dagarna förra veckan

jun001 junb001
junt009

På måndag var vi aktiva och gjorde mycket roligt! Efter att barnen tittat på sommarlovsmorgon bakade vi chokladbollar efter Emilias önskan. Sen kom den äldsta av mina brorsbarn på besök en stund och roade de små. Efter det hittade Liam sin farbrors gamla skateboard så då gick vi till den närmaste asfalten för att testa den. Sen det var det lek, mat, fotbollsträning, lite vila och så hjälpte Emilia och jag min far lägga upp studsmattan, som de väntat och längtat! Det roliga är ju ändå att studsmattan faktiskt egentligen är min (okej, min mamma köpte den "åt mig" när jag var runt 20 år efter att jag tjatat på om att jag vill ha en många år så den är väl liksom hela familjens) och jag tycker om att påpeka att jag bestämmer över den, så där för att jag kan. 

jun005 jun006 junb003

Barnen sov över så jag fick väcka dem på tisdag morgon så att de inte skulle missa sommarlovsmorgon. Passade på att bädda in dem framför tvn och bli lite nostalgisk för det är så jag minns mina och Alexanders sommarlovsmorgnar. 

Eftersom att måndagen var full med aktiviteter så kände jag att jag inte riktigt orkade underhålla så mycket denna dag, så förmiddagen spenderades i lugnt takt och när solen tittade fram gick vi ut och hängde på studsmattan mest tills det var dags för barnen att åka hem igen.  

junt018 jun007 jun008

På onsdag åkte jag hem till barnen istället, för då var det nämligen Emilias 4-års dag! Så hon fick bestämma vad dagen skulle innehålla. Hon valde parkhäng så efter en lugn morgon tog vi en cykeltur till närmaste park och efter det blev det glass vid Gamla Vasa ruiner. Sen var det dags för mig att åka hem en sväng innan det var dags för själva kalaset!

jun013 jun017 jun021

Kalasade gjorde vi sedan hela kvällen och Emilia blev bortskämd med många fina presenter! En nöjd 4-åring tror jag minsann.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar