2018-06-30

April april

Skam den som ger sig! Har jag sagt att jag ska sammanfatta mina månader så ska jag minsann göra det också. Så här nu mitt i sommaren kommer en glimt av april då snön smälte och det kändes lite lättare att leva igen. April bestod av mestadels praktik, jag verkligen gav allt under de två veckor under april jag skulle ha ansvar på praktikplatsen och mina hjärna var helt slut. Tur så hann jag också umgås med syskonbarn, vänner, hundar och nicke. 

aprt001

Började april med att besöka Svingeling med de små syskonbarnen. Lätt sätt att roa dem på. Var helt ärligt rätt road själv också. 
  apr002

En kväll ville nicke ha plättar, så då stekte han plättar. På en av våra första dejter stekte han också plättar och efter det tycker jag alltid att plättstekning är ganska mysigt. 
    aprb002

Våren hittade verkligen till Österbotten i april och till och med kunde vi dricka en cider på uteservering. Jag satt också på trappan och läste, blev lite kär i solen.

aprt005

Ännu ett vårtecken minsann att ta fram cykeln och cykla iväg och köpa årets första glass som åts utomhus. 

apr004 
Bakade en äppelpaj, må vara mer höstigt än vårigt men minst lika gott att äta i april som i september.

aprb003 
Hann hänga med vänner med hundar, alltid mysigt att få hund på köpet när man umgås. 

apr006

En dag var jag på utflykt med vän med hund till Söderfjärden. 

apr008 007 apr010

Och sen avslutade jag april med lite tidigt vappenfirande, med brorsbarn och mamma, med att gå ut i skogen och ha maskerad med filmmys. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar