2018-07-09

Sköna maj

I maj började minsann sommaren! Min vilja att vara aktiv ökar verkligen markant när solen börjar ge oss lite värme. Min favoritårstid har alltid varit hösten och även om jag inte ännu kanske riktigt kan överge den så känner jag att sommaren sakta börjar knappa in ledningen för oj så mycket trevligare livet känns med lite sol och värme. 

maj026

Eftersom att det redan i början av maj verkade som att vädret skulle bli fint så kändes det som det enda rätta att städa upp på Nickes balkong. Där hade dammet samlats i nästan två år så det var minsann att ge den lite kärlek.
 
maj027

Jag hade min sista praktikdag i maj och eftersom att jag jobbat med katter under min praktik så sydde jag chillakatter till daghemmet som present. 

majt002 majb001

Marina fyllde år och vi kunde fira på deras terass så länge solen var uppe. Sedan fortsatte vi ut i natten. Jag får alltid en sån rofylld känsla av att gå hem mitt i natten när solen håller på att gå upp. 

majt008

Åt sommarens första lösglass med min mamma och Emilia på torget .

majb002

Jag hade min sista praktikdag och fick fina teckningar av barnen. Trivdes så bra på min praktikplats med både personal och barn att det var rätt ledsamt att sluta. Firade ändå att jag klarat 8 veckor med att åka ut till villan, tror det var här någonstans som sommarvärmen verkligen kommit och jag ville ta tillvara på varenda liten solstråle. 

maj032

Mamma och jag bänkade oss framför Eurovisonsfestivalen med mycket gott. Dessutom poängsatte vi låtarna, måste erkänna att det fick mig att orka koncentrera mig på hela spektaklet. 

maj034 maj035

Dagen efter var det morsdag och vi firade med att hälsa på hos mommo och sedan dricka kaffe med en bror och hans familj ute på mamma och pappas gård. 

majb004

Hade några få dagar i Jeppis kvar. Sista kaffen med M och I och sista lektionen.

maj038

Och sen var det dags för flytt. Den bästa flyttpappan kom och flyttade mitt lass ännu en gång. Så konstigt hur snabbt mina Jeppis år gått, och ändå har det emellanåt känt som en evighet till de ska vara över. Är ändå lite glad för att jag fått bo en stund i Jeppis eftersom att det alltid var min dröm när jag var liten.

maj041 majb003

Åt pizza på balkongen med Sandra, och två gånger hann vi gå på bio.

majb005

Balkongdörren stod öppen nästan hela maj! Så skön känsla att få in lite av det som är ute, men bodde ju också en del hemma hos mina föräldrar i maj, då Nicke redan flyttat ner till nagu för sommaren, och att ha en stor gård att hänga på vinner nog ändå över alla balkonger.

maj042

Kunde också äntligen vara med på några kaffen med vänner när praktiken slutat. Och det var mitt maj, en månad fylld med roligt men också en del stress när allt i skolan skulle avslutat, jag skulle flytta och sommaren var oklar. Nu då jag ser tillbaka kan jag ändå bara minnas det som var fint och roligt, och det är ju ändå rätt skönt, att kroppen kan glömma det jobbiga. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar