2018-05-29

En helt himla vanlig söndag

På lördag gjorde jag exakt noll saker, eller där ljuger jag lite men jag låg på soffan precis hela dagen och tittade på serier, filmer och youtube. Jag är helt okej med att ha såna dagar nu som då men kände också att jag får lov att skärpa mig och göra de där sakerna jag faktiskt borde göra, som tvätta, packa och göra den där sista skoluppgiften som bara tog upp en massa tid i min hjärna. 

Så jag bestämde att söndag blir den dagen då jag gör alla de där sakerna, och då tänkte jag att kanske det kan vara skoj att se en helt vanlig dag i mitt liv. Kankse? Kan ju bli hur tråkigt som helst, för min söndag bestod med av bara fixande och jag hängde med exakt noll andra människor hela dagen, men här är ändå min söndag timme för timme. Ganska mycket hinner man ändå med på en dag bara man vill och orkar. 

maj005

09.00 ringer klockan och jag är så trött så trött, men på sistone har jag inset hur skönt det är att ändå stiga upp någorlunda tidigt och inte sova bort hela dagen, så stiger upp nästan direkt även om jag helst hade legat kvar och mornat mig i evigheter. 

maj006

10.00 är jag nere i tvättstugan och lägger igång dagens första maskiner, för denna söndag var det också tvättdag. 
  maj007

11.00 sitter jag framför datorn och skriver på min allra sista skoluppgift för läsåret med deadline samma dag. Jag gör alltid allt i sista minuten och har lärt mig att det är så jag funkar helt enkelt. 
  maj009

12.00 har jag tagit en paus i skrivandet. Är dålig på att sitta länge med samma grej så bänkade mig en stund på balkongen med chokladbollar jag gjorde dagen innan.

maj11 
13.00 är all tvätt färdig för dagen och det är dags att vika allt. Konstigt nog så föredrar jag nästan att ha tvättdagar och få allt gjort på några timmar istället för att tvätta en maskin nu som då när det behövs. 
  maj12

14.00 sitter jag på en cykel på väg in till stan.

maj13 
15.00 har jag strosat runt i de butiker som har söndagsöppet och köpt de lådor jag åkte till stan för.
  maj14

16.00 sitter jag framför datorn igen, känner att jag får lägga i en högre växel om jag ska hinna bli färdig med uppgiften, det går dock trögt. 

maj16 
17.00 blir jag hungrig men köket är kaos på grund av allt packande och flyttande som händer just nu, så måste först städa innan jag kan fixa mat åt mig.

maj17 
18.00 har jag städat köket, fixat mat och ätit färdigt men sitter kvar framför datorn och slötittar på youtube. 

maj019 
19.00 försöker jag läsa den där finska kurslitteraturen jag skjutit på att läsa hela dagen. Känns så här, förstår ungefär vartannat ord.

maj020 
20.00 är jag ute på promenad, älskar sommarvasa. 

maj021 
21.00 pratar jag med min mamma i telefon.

maj022 
22.00 försöker jag göra allt för att inte behöva skriva det där allra sista på uppgiften, som jag tröttnat på vid det här laget, och lägger en ansiktsmask istället. 

maj023 
23.00 sitter jag där framför datorn igen, för har konstaterat att jag inte kan skjuta på uppgiften mer och det sista måste göras innan deadlinen 23.55. 

maj024 
24.00 ligger jag äntligen i sängen, med uppgiften inlämnad. Tittar på lite youtube istället för att läsa innan jag somnar för orkar inte läsa mer idag. 


1 kommentar: