2018-05-21

När det var Mars igår.

Alltså känns det inte som att det här året gått så fruktansvärt fort efter den där evighetslånga januari? Jag tycker minsann att året bara flugit iväg. I mars och april var jag dessutom på praktik, och de där åtta veckorna var över på två sekunder ungefär. Så det där med att blogga mer och att summera mina månader har ju inte hänt. Kan ju inte säga att jag är förvånad, jag är ju en sån där "gör det sen" person. Men nu si ni, nu ska jag skärpa mig för nu är snart allt skolarbete gjort och mina kvällar går inte längre åt att planera eller skriva. 

Så här har vi då det där snöiga eländiga mars. Kommer knappt ihåg något själv så nu kan vi tillsammans se vad jag pysslade med i mars.

mart001 
Började mars med att hänga en dag med Emilia. Vi besökte självklart båtparken, bakade kex och hoppade lite i sängen. Alltid lika roligt att hänga med den här smarta snart 4-åringen. 

mart002

Hängde några sista dagar innan praktiken i ett snöigt Jakobstad. Försökte promenera till alla de finaste ställena för jag visste nog redan här att jag inte skulle hinna med något sådant igen fören flytten. 

mar062

Bakade ett helt gäng kalas cupcakes ..

mar064

.. för den här typen fyllde nämligen 8 år! Så konstigt att den här lilla typen redan är så stor.

mar070

Sen var det dags för nästa kalas, nämligen min fina moffas 90-års kalas! Tyvärr var vi så sena att han gått och vilat när vi kom, men tårta och kaffe fick vi ändå.
  mart003

Åkte också till Helsingfors för att hälsa på min syster och hennes lilla räv. Vi gick på utställning, åkte till Ikea och bara strosade runt i Helsingfors. Älskar Helsingfors, och mest förstås de mina som bor där. 

mart004

Bodde hemma ho mina föräldrar under min praktik så jag hade lyxen att få gå och bada mig varm efter kalla eftermiddagar på en dagisgård.

mar004

Sen kom påsken, och vi firade först med vänner och matkoma.

marb001

Och sedan hemma hos mina föräldrar med påskharar, häxor och familj.

Och det var mitt mars, när det ännu var snöigt och kallt och det mesta kretsade kring familj och praktik. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar