2018-05-20

Söndagsfrukost på balkongen

maj002

I fredags hade jag min sista skoldag för den här våren. Och också den sista skoldagen någonsin i Jakobstad, för nästa höst blir det Vasa för oss barnträdgårdsstuderanden! Så himla underbart att få flytta "hem" igen. Alltså var det också dags att flytta från Jakobstad i fredags. Alla mina möbler och saker är nu på uppbevaring fram till hösten och själv känner jag mig som ett enda stort kaos. Även om sommaren känns så välkommen så kan jag inte annat än längta lite till hösten i smyg, för då får jag äntligen skapa en vardag som inte är tillfällig. 

I alla fall så har jag nu alltså lite ledigt innan jag åker ner till Nagu för sommaren. Visserligen har jag många skoluppgifter kvar att göra, men de får jag ju göra i min egen takt efter mina tider. Så idag passade jag på att ta en lång sovmorgon och sedan njuta av en sen, lång och god frukost på Nickes balkong. 

maj003 maj001

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar