2018-01-01

Hej 2018

För första gången på tio år vaknade jag upp i ett nytt år utan bakfylla och ångest. Istället fick jag sova min första hela långa natt på flera veckor och vakna upp utvilad och redo för 2018!

Planen för nyår var att åka till Åbo och fira men efter att jag känt mig lätt illamående i ett dygn innan det var dags för sex timmars bussfärd kände jag att det helt enkelt är en usel idé att utmana ödet och sätta sig på den där bussen, så istället stannade vi hemma. Kände att min kropp bara ville att jag skulle vila efter en allt för hektisk månad. December var ett stort grått moln i mitt liv som präglades av sjukdom och stress, så synd att det alltid blir så med mina decembrar, att månaden jag längtar till hela året i år igen blev mest tungt. Tur ändå att det fanns några guldkorn i december också. Får nog lov att backa bandet och berätta lite om mitt december också, brukar kännas bra att lägga krut på det fina för att glömma det gråa. Men först nyår.

Jag och Niclas bestämde oss för att fira ett lugn nyår tillsammans med god mat, lite prosecco och en skön promenad i natten till fyrverkerierna nere vid fiskarstrand. Även om jag några gånger kände ett sting av avund till alla de som var ute på vilt firande så landade jag ändå i känslan av att det här var precis ett sånt nyår jag ville ha och behövde just nu i mitt liv. Att slippa stressen och pressen på det "perfekta" nyåret och istället bara njuta av att vara med min viktigaste person. 

nyår8 nyår6 nyår7


Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar