2017-11-10

När en vanlig måndag slutade på operationsbordet

Det blir ju inte alltid som man tänkt sig här i livet, eller helt ärligt så blir det väl liksom aldrig det. I måndags var det meningen att jag skulle börja min praktik men istället hamnade jag på ett operationsbord. Det var egentligen en himla odramatisk dag som ännu en gång började med illamående, men som slutade med att jag vaknade upp 12 timmar senare utan blindtarm. 

Även om timingen var väldigt dålig så var det egentligen skönt att äntligen få blindtarmen bortopererad. Jag fick nämligen blindtarmsinflammtion redan i augusti, mådde riktigt usligt och hamnade på TYKS, men då behandlades inflammationen med antibiotika. Visst blev jag frisk då också, men sen har jag haft problemen med magen hela hösten och fast jag sprungit vid läkare har det aldrig hittat något. Men i måndags när det blev besök på akuten ännu en gång så tyckte läkarna att det är lika bra blindtarmen åker, och tur var väl det eftersom att det visade sig att den var ordentligt infekterad. Så nu hoppas och tror jag att jag får leva utan problem med magen bara jag läkt färdigt här på Nickes soffa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar