2015-09-13

Söndagsutflykt

Idag vaknade vi av att solen smet in genom gardinerna i vårt sovrum. 
Det visade sig vara det perfekta vädret för en söndagsutflykt!
  Stundars

Så efter ett slö morgon hämtade vi upp Sandra och styrde mot Stundars höstmarknad. 
Där var det som alltid mycket folk men också mycket höstkänsla. 
Vi åt varsin stundarsgris och gick runt och tittade i alla små hus och på allt man kunde köpa.

Stundars Stundars Stundars

Efter vi gått runt vid Stundars kände vi att vi inte var klara 
med äventyr för dagen, så vi åkte vidare till Meteorian mitt 
i Söderfjärden för att se på fina gula fält. 

Meteorian

Vi kände att vi kommit till en liten Amerikansk 
skrämmande by när vi var framme vid Meteorian, det saknades bara 
en gammal gubbe i gungstol med ett gevär i handen på verandan.

Meteorian Meteorian

Vi läste om meteorier och solsystem, och klättrade upp i utkikstornet.
Vi hade dock hoppats på lite mer utsikt än den vi fick vid
 Meteorian så vi bestämde att vi ännu behövde åka 
via Öjberget för att få vår utsikt innan vi åkte hem igen!

Öjberget Öjberget

Vid Öjberget fick vi våran utsikt, och den friskaste luft jag andats på länge. 


Den här söndagen kändes som en sån söndag jag brukar drömma om. En söndag
full med spontana små äventyr som gör en trött och nöjd. 
Inatt kommer jag sova gott och imorgon är jag redo för en ny jobbvecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar