2015-09-12

En liten höstlista


1. Vad är det bästa med hösten?
Luften. Älskar älskar hur luften känns på hösten, som att man kan andas lätt igen.
2. Vad kommer du äta i höst?
Skolmat och kvälls smörgåsar.
3. Vad kommer du dricka i höst?
Mycket vatten och lite fredagsvin.
4. Vad kommer bli ditt mest använda plagg i höst?
Poncho med stickad tröjor under i alla tänkbara fina höstfärger hoppas jag på. 
5. Vad gör du om dagarna egentligen?
På vardagarna jobbar jag som assistent i en klass med barn som lär sig svenska. Tre eftermiddagar i veckan jobbar jag också på fritids i samma skola, och nån kväll ibland ska jag jobba i garderoben på Wasa teater. På helgerna sover jag mest om jag får, men ibland umgås jag med människor jag tycker om eller pysslar lite. Så himla ovan med rutiner att det nog kommer ta ett tag fören jag slutar vara så himla trött hela tiden. 
6. Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan?
Jag var nog ganska virrig, och också glad, för att jag just börjat arbeta två små deltidsjobb efter nästan 9 månader som arbetslös och rätt less på livet.
7. Vad kommer du lyssna på?
Jag kommer lyssna på radio i bilen på väg till jobbet, och smyg lyssna på julmusik eftersom att jag redan nu börjat peppa för julen. 
8. Vad läser du?
Läser lättslukade böcker på löpande band utan att bry mig desto mer om innehållet så länge det underhåller mig.
9. Vad tittar du på?
Jag tittar på The bachelor på tv, många youtube klipp dagligen och på alla fina färger hösten bjuder på där ute. 
10. Vad var bäst med sommaren?
Det bästa var att sommaren blev en härlig blandning av slappande, fest, utflykter, resor och picknickar. Jag hittade en perfekt balans mellan att vara bara med mig själv och att ge tid åt alla människor jag ville dela min sommar med.
11.Vad har du för höstplaner?
Mina planer är att bara andas och leva, tänka på framtiden så lite som möjligt och göra det jag mår bra av. Nu när jag har ett jobb att gå till varje dag, ett tag framöver iallafall, så känns det som att jag äntligen kan släppa all stress om vad jag skall göra i framtiden. Så mitt mål för hösten är att njuta av livet!
höst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar