2015-09-27

Ähtäri

Förra helgen åkte mamman och jag iväg på vårt årliga äventyr! Senaste tre åren har vi under sommaren eller hösten åkt någonstans dit vi själva kan köra bil, eftersom vi båda ville träna på att köra lite längre sträckor. I år bestämde vi oss för att ta med mina brorsöner Liam och Zacce och styra kosan mot Ähtäri!

I Ähtäri fanns det många fina djur, roligast var uttrarna och den röda pandan men mest för att de verkade gladast. För tyvärr tyckte jag många av djuren var rätt så ledsna, esamma och hade väldigt små utrymmen att röra sig på. Så tummen ner för det. Jag hoppas dock att jag bara inte har all kunskap om vad de här djuren behöver, och att de är lite lyckliga iallafall.
Ähtäri var ändå väldans fint där mitt i skogen, och alla djur råkade vara vakna då vi var där. Och just nu höll de på att fixa en till litet område där det kommer finnas husdjur om jag förstod rätt, så jag hoppas på att få paja lite djur om jag besöker parken igen.

Ähtäri Ähtäri Ähtäri Ähtäri Ähtäri Ähtäri Ähtäri Ähtäri Ähtäri Ähtäri Ähtäri Ähtäri

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar