2014-05-09

Potatistryck

Potatistryck

Före påsken fick ja ett ryck och tyckte att alla kuddöverdrag behövde bytas ut. Jag inte 
passande tyg till alla kuddar så jag bestämde mig för att göra mitt egna tyg! 

Potatistryck

 Potatistryck är otroligt enkelt att göra och det ända du behöver är en stor potatis, 
textilfärg och tyg. 
Skär potatisen på hälft, och skär sedan ut den figur du vill ha på ena halvan. Bestäm hurudant
 mönster du vill ha på tyget och lägg tidningspapper under tyget så inte bordsytan förstörs
 
Potatistryck

  Pensla på färg på potatisen och börja trycka!
Jag använde mig av ett gammalt lakan som tyg och tryckte inte en 
större bit än vad jag behövde för att sy ett kuddöverdrag.

Potatistryck
Vardagsrum
 
 Sedan sydde jag ett enkelt fodral av tyget, och nu bor kudden i vår soffa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar