2014-05-05

Jubileums klännning

 
I lördags var det dags höjdpunkten på Pedavoces jubileumsvecka, den stora konserten! 
Konserten hade klädkoden frack, alltså behövde jag en långklänning. Efter att tre dagar före 
konserten provat vad jag hade hemma och konstaterat att jag såg ut som en röd 
sopsäck i den så fick jag lov att sy mig en klänning istället!  


Jag bestämde mig för att försöka spendera så lite pengar som möjligt på klänningen 
så färgen fick bestämmas efter det jag hade hemma. Så jag köpte fyra meter 
grå chiffong och efter en hel del arbete så hade jag skapat den här saken!

 


Min vän Tanja sa under dagen att jag såg ut som en alv ur sagen om ringen,
och ja, det var ju en väldans fin komplimang eftersom det väl är så jag 
helst alltid skulle vilja se ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar