2014-02-11

Glittrig dinosaurie


Jag har länge dreglat över alla små glittriga djur på pinterest. Glittriga djur hängandes i julgranen, sittande på fönsterbredet eller under glaskupor, så jag bestämde mig för att jag behöver en glittrig dinosaurie!

Utöver en dinosaurie eller annat valfritt föremål behöver man bara glitter, lim och en pensel. Jag hittade inget annat än trälim hemma, men det fick duga. Stryk lim över dinosaurien och börja sedan strö glitter över den. Det kan vara lite pilligt att få glitter överallt men det är bara att stryka på mer lim och mera glitter tills du är nöjd!


Voila! En glittrig dinosaur redo för att pynta vårt hem!

2 kommentarer:

  1. Jag beundrade dinosaurierna under senaste kaffen hos er men jag glömde att kommentera det. Eller så hann jag inte flika in det i någon speciellt ivrig diskussion. ;) Jag trodde att de var köpis, super coolt att du gjort dem själv! Ett tips att hänga bakom örat med andra ord ;P

    SvaraRadera