2014-02-22

Bortskämd

För snart två månader sen så gick jag och fick mig en utbildning. Hela min process till att komma dit var i slutändan så utdragen att när jag väl hade pappren i handen så hade jag nästan glömt bort det. Jag kan numera titulera mig Formgivare och känner att det ju nog är rätt så häftigt att jag faktiskt har en utbildning! 

Och sånt måste man ju förstås fira! Att jag faktiskt kämpat mig igenom fyra och ett halvt år av studier i en stad som aldrig blev mitt hem. Att jag faktiskt klarade av det. Så jag firade med min familj och med mina vänner, och det jag mest ville berätta och visa är att jag blev så fruktansvärt bortskämd med fina presenter. 



Av mina vänner fick jag världens finaste Elsa Beskow muggar till min samling. Nu har jag två sommarmuggar och två vintermuggar, och jag kan inte sluta älska ihjäl dem så mycket att de inte ännu får användas utan bara tittas på.

 
Ugglor att hänga på spisen fick jag också. Söta små ugglor som gör vardagen lite bättre.


Och ännu mer skämde mina vänner bort mig och gav mig filten jag så länge gått och suktat efter. Nu spenderar jag nästan alla kvällar i soffan under filten i den finaste färgen som lägger sig tungt och behagligt över min kropp.


Av mommo, moffa, mamma och pappa fick jag den här skönheten. En alldeles egen Overlock! Förstår inte hur jag har kunnat leva utan en sån, sy lusten är så mycket större nu när allt man gör blir så mycket finare. 

 

Och som att det inte skulle vara nog så gav mommo och moffa mig sin Aalto vas. Det finaste som finns är att jag fick just deras vas och att den nu får stå hemma hos mig!


Tänk att det finns såna som känner en så bra att man bara får sak som får det att värma i hjärtat. Bortskämd är jag minsann, både med presenter, vänner och familj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar