2013-09-28

Just nu

Under de två senaste veckorna har mitt liv ändrat så drastiskt att jag har svårt att ta det till mig. Jag har skaffat mig både ett jobb och en hobby. Jag jobbar nu i en klädbutik, och varje dag blir det lite lättare, även om det kan bli lite långtråkigt ibland och finskan är rätt rostig. Otroligt skönt är det dock att ha ett jobb, som dessutom ger mig pengar och som jag inte behöver fundera på när jag kommer hem på kvällen. Så nu har jag faktiskt fått en fritid också! Tänk, det är så längesen jag faktiskt känt att jag har det. Så nu har jag börjat sjunga igen, äntligen. Har saknat det så hemskt mycket. Bestämde mig hastigt och lustigt för att sjunga in i Pedavoces, och in slapp jag! Kul med nya människor, gamla vänner och sång.

Det jag saknar nu är dock att vara kreativ. Jag saknar att planera, söka inspiration och att få skapa. Så senaste veckorna har jag planerat en hel del framtida projekt. Har gått igenom tyglagret, skissat, funderat och sytt. Mitt mål nu är att sy lite skojsiga grejer att spara på och sen under lämpligt tillfälle sälja, kanske i framtiden göra något eget så där helt på riktigt också. Känns skönt att få skapa utan några regler eller krav, utan bara för att jag vill och kan.


2 kommentarer:

  1. Hoppas du orkar leta inspiration medan du e sjuk hemma! Kommer sakna dig på övningen imoron <3 KRYIS

    SvaraRadera
  2. Ja, kliar nog lite i skapar fingrarna!
    Sjung för min del också! tack <3

    SvaraRadera