2013-09-11

i min hjärna

Idag känner jag för att skriva, skriva av mig allt som finns i min hjärna och i mitt hjärta. Kanske inte riktigt allt dock. Mest det där med att mitt hjärta konstant pumpar hårdare än det borde. Att hjärtat känns tungt, likaså huvudet och kroppen. Att allt känns rätt så tungt. Jag var inte medveten om att osäkerheten kan gnaga hål i en, men det kan den. Just nu kretsar livet runt att söka jobb, hitta en framtid. Jag har försökt hitta ett jobb sen maj ungefär. I början väldigt försiktigt och bara sånt som verkligen intresserade, nu lite mer sånt som jag tror skulle vara roligt och nappar inget snart så blir nästa steg att söka nått som helt enkelt ger mig pengar så jag kan överleva. Och allt det här sökandet gör mig helt knäpp. Jag har liksom tappat musten och det är tungt att gång på gång få ett nej, eller oftast inte alls höra något. Att tappa tron på att man kan, för egentligen vet jag ju att jag faktiskt kan.

Jag drömmer om att få vara kreativ. Jag drömmer om att få pyssla, sy, baka, fota, inreda. Jag vill ordna kalas, organisera papper, träffa människor och jag vill trivas! Kanske man bara borde öppna ett allt i allo företag och göra allt det där som jag vill göra, men så funkar det ju tyvärr inte riktigt. Ännu har jag inte kommit på en bra lösning på skaffa jobb fronten, men kanske den kommer.

En bra sak i livet, som egentligen är en dålig sak som skall bli bra igen, är att jag inte ätit godis, chips, glass, bullar, kakor, kex eller annat sånt där som är sötsaker i snart två veckor. Jag har en tendens att äta när jag är stressad, har tråkigt, är orolig, är ledsen eller så också när jag är glad. Mitt liv har varit en bergochdalbana med allt det där senaste månaderna, vilket betyder att jag har ätit som en lite gris. Massor sötsaker allt för många dagar i veckan. Så nu strejkar jag från sånt hela september till att börja med, och det är inte helst speciellt svårt eftersom att jag verkligen bestämt mig för att det skall vara så. Hurra för mig!  

1 kommentar:

  1. De e som om du sku ha skrivit ner mina ord där I början. Ja börja också sök jobb I början av våren. Först sånt som intressera mig, å sen bara börja de trappas ner till vilka jobb som helst nästan. När int helst såna nappa så gav ja upp å sökt in till nästa skola ist. Att tappa tron på sig själv bara på grund av alla nej man får från potentiella arbetsgivare e så förbaskat tungt. För de känns ju faktiskt som om man int e tillräcklig å dom därför int vill ha en... Lycka till med jobbsökandet, hoppas du får jobba me de du allra mest brinner för inom en snar framtid! Om int annat kanske man ser dig öppna eget om några år! ;)

    SvaraRadera