2013-09-26

början till nu

Som jag många gånger tidigare nämnt så väcktes mitt intresse för att sy först under högstadiet. I lågstadiet vägrade jag ha syslöjd och valde träslöjd istället. I högstadiet kände jag dock att jag var tvungen att gå syslöjd och nästan direkt väcktes mitt intresse. I nian skulle vi alla i handarbetsklassen sy en fodrad väska. Medan de flesta andra sydde svarta väskor var jag inne i en färgglad period och sydde en galen grön, blå, gul och rosa väska. Själv var jag nöjd med väskan och tyckte jag lyckats bra, så bra att jag tyckte det var en bra idé att skicka in den till en tävling Suuri Käsityö hade, detta innebar att den tillsammans med 50 andra väskor ställdes ut på en mässa i Tammerfors. Jag tyckte inte att det var nån större grej, men när de från tidningen tog kontakt med mig och berättade att min väska var en av tolv som skulle få vara med i tidningen blev det en stor grej för 15-åriga Linn! Och nånstans där bestämde jag att jag vill sy och skapa fina saker.



1 kommentar: