2012-12-30

mus jäveln

Jag har en mus instängd i mitt rum. Jag är livrädd för möss. Inte alltså så att jag tycker de är lite obehagliga, utan jag är livrädd. Jag hatar möss.

Drömde väldigt surrealistiska och konstiga drömmar och vaknade upp för ungefär en timme sedan. Brukar inte vakna mitt i natten, men tänkte att det bara var min knäppa dröm. Kände mig dock rätt vaken och började lyssna efter konstiga ljud. Låg på helspänn och lyssnade en stund. Fantiserade om mördare under sängen och sånt trevligt (ja, jag har livlig fantasi). Tände till slut lampan när jag lugnat ner mig och tänkt att de där ljuden har väl sin förklaring. Och där var den, i misstag såg jag mus jäveln springa på ett bord i mitt rum. Sen fick jag panik. Hyperventilerade lite. Tog mig ut ur rummet. Låste in mus jäveln. Grät lite. 

Nu sitter jag på helspänn i vårt vardagsrum, på relativt tryggt avstånd från mitt rum. Hör den krafsa nu som då och är livrädd för att den skall ta sig ut. Får nog lov att väcka pappa snart så han kan göra nått åt saken.

Ja, jag är 22 år och jag hatar möss. Skulle föredragit en mördare under sängen tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar