2017-06-08

Nagu

Nagu

Nu har vi bott en vecka i Nagu, en vecka i vår lilla sommarlägenhet. Det är himla konstigt att bo här i det här lilla samhället. Jag har nog ännu inte riktigt förstått att vi ska bo och jobba här i si så där tre månader nu, att det här inte bara är en tillfällig resa hit för att koppla av några dagar. Jag undrar om jag alls kommer förstå innan sommaren är slut.

Under första veckan har jag hunnit jobba en del men också vara ledig. Jobbet känns som att det kommer bli bra, behöver bara bli lite mer varm i kläderna innan jag är där riktigt. Nagu är himla litet och jag är rädd att jag kommer bli uttråkad de dagar jag är ledig, men tur nog är ju ön stor så bara jag får en cykel hit så kan jag börja utforska ön.

Ibland funderar jag vad jag riktigt gett mig in på, men sen hamnar jag på ett berg med slående utsikt och tänker att jag är precis där jag behöver vara just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar