2017-06-25

En helg i Österbotten

Förra fredagen efter jobbet hoppade jag på bussen till Åbo och där sedan på tåget till Vasa. saknande alla i Vasa och ville träffa dem innan säsongen drar igång ordentligt på jobbet och jag inte kanske har möjlighet att ta mej norrut på ett tag.

001
004

På lördag åkte jag med mamman in till Vasa och fyndade, bland annat såpbubblor och sandlåda. Sandlådan byggde vi sedan ihop tillsammans och kunde inte sluta skryta över hur duktiga sandlådsbyggare vi är och vilket fynd den där lådan var!

011 006 007

På lördag kväll var det dags för Sandras födelsedagskalas hemma hos henne! En hejdundrande fest som slutade på Ollis dansgolv, precis en sådan Vasa natt jag ville ha och behövde, förhoppningsvis också vad födelsedagsbarnet önskat sig. 
 012

Söndagen spenderade jag med att hälsa på fina släkten, först ut var mommo och moffa och sen åkte jag vidare till bror och hans familj. Flickebarnet fick tårna lackade, och balettklänning och rosa my little ponny fläta av oss i försenad födelsedagspresent. 

Fin helg med nästa alla människor jag ville hänga med, precis vad jag behövde. Hann dessutom med en kaffe i solen med flickorna innan tåget tog mej tillbaka till Åbo på måndag. Nu orkar jag kämpa på med jobbet lite till. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar