2016-08-25

26 år

Idag (eller nu är det ju igår, för klockan är redan efter midnatt) fyller jag 26 år. Hur jag kan ha levt i 26 år är ett himla mysterium för mig. Känner mig liksom både lastgammal och tonårs ung, men kanske det är så det skall kännas. 26 år på jorden är ju ändå en bråkdel av den tid jag hoppas få leva här. 

Det här är min första födelsedag som inte riktigt känts. Jag brukar känna så himla mycket på födelsedagar, liksom att hela jag bubblar. Men just nu lever vi i ett flyttkaos och min värld är upp och ner, så jag tänkte att det inte blir nån födelsedag i år, att vi hoppar över 24:e augusti och hoppas dagen kommer lite senare. Fast det blev 24:e augusti och det blev lite födelsedag ändå.

016

Började dagen med att ligga länge i sängen och dra mig och spela lite Best Fiends, sånt får man göra när man vaknar upp ensam på sin födelsedag (Nicke hade för längesen åkt till jobbet när jag vaknade). Gick sedan och handla mumsig frukost åt mig - croissanter och jaffakex.  

Fortsatte dagen med ett besök på Fazers café med Marina och Sandra, åt en liten kakbit för kaka behövs på födelsedagar. Passade sen på att gå en sväng på stan och köpte två presenter åt mig själv, en jacka och en fin ny kalender inför skolstarten.
När Nicke slutat jobbet åkte vi till Amarillo för att äta god mat och på vägen hem slank vi in till Makuuni och hyrde film, så resten av kvällen spenderades i soffan!

017 018

Så visst blev det en ordentlig födelsedag, fastän det inte skrek födelsedag i hela min kropp. Tack till alla som kommit ihåg mig och gett mig lite pirr i kroppen under dagen, födelsedagar är banne mig bra och roligt fast man lever i ett flyttkaos!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar