2015-08-03

Ett lapptäcke fyllt av minnen

Patchwork quilt

Förra december fyllde min mamma hela 60 år! Jag och min syster har många gånger tänkt att vi skall göra ett lapptäcke åt vår mamma men aldrig fått det gjort, men till 60 års dagen bestämde vi det var dags. Eftersom vi bor alldeles för långt ifrån varandra min syster och jag så hann vi inte pyssla ihop täcket till födelsedagen, men vi bestämde att hon skulle få det i samband med resan istället. 

Patchwork quilt Patchwork quilt

Vi ville alltså göra ett lapptäcke fyllt av minnen att svepa in sig i. Så vi klippte en hel mängd lappar i tyger som skulle passa vår mamma och på dem tryckte vi bilder, skrev alla barn och barnbarns namn, och skrev små minnesvärda sångrader eller citat från vår barndom. Det här sättet kändes som det bästa att samla fina minnen åt vår käraste mor. Nu får hon linda in sig i sin filt fylld av minnen när hon fryser eller saknar oss alla små barn. 

Patchwork quilt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar