2015-07-14

Nådendal

För en vecka sen åkte jag och Nicke ner till Nagu för att bosätta oss på hans familjs stuga några veckor. Jag ville också hänga lite i staden som får mitt hjärta att slå lite extra hårt - Åbo förstås. Blir lika ställd varje gång jag är här och känner en sån fruktansvärd hemlängtan hit, fastän jag så gänra ville bort under de åren jag bodde här. Vi har iallafall hängt här några dagar nu . Jag har dragit med nicke i butiker, gått på loppis och promenerat längs med ån. 

Idag åkte vi iväg till Nådndal, en stad jag besökt men inte kom ihåg alls. Utan några specifika mål strövade vi runt och tittade på den fina sommarstaden, gick i muminbutiker och tyckte det var dumt att vi inte var hungriga så vi skulle fått sitta ner på en uteservering. Men nu har jag iallafall bockat av en sommar upplevelse på min lista!

Nådendal Nådendal Nådendal Nådendal Nådendal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar