2013-01-02

framtiden

Det är nytt år, och jag är rätt tillfreds med mig själv. Tycker det är rätt så trevligt att vakna på morgonen (även om det nu just är mer på eftermiddagen), ler i stort sett hela dagarna, lyssnar på glad musik och tar ett glädje skutt nu som då. Har insett en hel del saker om mig själv och jag börjar vara rätt bra på att veta vad jag faktiskt behöver och vill ha i mitt liv.

Det skulle vara så skönt att bara leva i nuet och tänka att imorgon är en ny dag och den finns inte fören då. Tyvärr så kan jag inte det. Mitt liv har aldrig förr varit så här osäkert. Jag vet att jag vill bli färdig med min skola i vår, och förhoppningsvis blir jag det, men sen då? Vad skall jag göra med mitt liv när livet i Åbo tar slut. Det skrämmer mig att jag inte har en plan, att allting är öppet. Egentligen borde det vara en befrielse, men jag vet verkligen inte vad jag vill göra sen. Förut kändes det som att det räckte att ha som mål att flytta till Vasa, men vad har sen Vasa att ge mig? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar