2012-11-15

Vad gör jag egentligen?


..Förutom att jag oftast sitter och stirrar in i väggen och tänker på att jag verkligen borde få nått gjort, så går jag ju faktiskt i skola också. Må vara en skola jag inte riktigt kan bli sams med hur jag än försöker, men det är iallafall den situation jag satt mig i nu just. Och förhoppningsvis är det över i juni, och jag kan titulera mig Formgivare med inriktning på beklädnads (världens fulaste titel).
 
Nå väl, nu just borde jag designa en klännings kollektion. Samla inspiration, läsa fakta, skissa och sånt. Istället leker jag att jag går i dagis igen och kletar lite färg på ett papper, visserligen skall jag använda mig av mönstren senare men det känns ju inte alltid direkt som att man faktiskt går i en seriös skola. Dessutom tycker jag inte om att skissa, det är inte min grej och skulle gärna hoppa över den delen av processen (vilket ju är helt omöjligt).
 
Egentligen ville jag bara ha en orsak att visa mitt konstverk inspirerat av Rorschach test.
 

2 kommentarer:

  1. Jättefint blev det ju! Blir det ett mönster?

    SvaraRadera
  2. Ja, ifall jag hinner så skall det bli ett mönster! :)

    SvaraRadera