2015-06-26

små små berg

tiny mountain

Jag är en sucker för pinterest. Kan spendera många timmar med att bara klicka mig runt bland alla fina bilder och inspiration. Ganska ofta fastnar nån pin i mitt flöde, och sen också i mitt huvud, den här gången var det såna här små berg som kan hålla foton eller kort. Jag älskar allt som är miniatyrer, alltså älskar jag de här små bergen. Extra bra att de också har en funktion!

Bergen kommer från den här bloggen! Super enkelt och faktiskt ganska roligt att göra.

tiny mountain

Så vad jag gjorde var att blanda ihop vit och granitfärgad cernitlera tills jag var nöjd med mönstret. Kavlade ut leran till ett rätt tjock platta och sedan skar jag ut den form jag ville ha. För att berget skall kunna hålla ett foto så skar jag sen en rätt djup skåra rakt igenom berget, men lämna kanske en halv cm på botten av berget som du inte skär i. Slängde in dem i ugnen på ca 120 grader i 30 minuter och ut tog jag små små fina berg!

tiny mountain

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar