2014-08-26

Lapptäcke



I söndags döptes min lilla brorsdotter, och nu också guddotter, och fick förstås en present! Jag har gjort en liten tradition av att sy lapptäcken åt mina gudbarn i doppresent och Emilia skulle självklart också få ett eget. Den här gången prövade jag på att göra ett med trianglar och inte fyrkanter. Det var aningen mer tidskrävande men resultatet tycker jag själv blev så mycket finare!
 


Jag bestämde mig för att göra ett lite större lapptäcke så att det kan hänga med längre. Sydde fleece på baksidan så att täcket också kan användas som både filt och sängöverkast eller bara att ha på golvet så länge Emilia skall lära sig lyfta huvudet, svänga sig och krypa iväg på äventyr!
 

Det kan hända att det här är det finaste jag någonsin sytt och antagligen blir det några fler sydda i samma stil i framtiden.

2 kommentarer: