2014-06-22

Att njuta, men också att längta

Spenderar midsommar och några dagar till vid Nickes föräldrars stuga. Här finns barn och familj så det räcker och blir över, men trevligt är det om dock lite för stilla för mina rastlösa ben. Här får man mängder av god mat, man får sova långa nätter och med lite tur kan man smita iväg och se en bra disney film eller två. 

Men mitt i all kvalitetstid som spenderas med Nickes familj så känns det som att min egen familj aldrig varit längre borta. Det är längesen jag känt av hemlängtan, men nu går jag nästan sönder av längtan. Jag längtar efter min nyfödda brorsdotter som säkert redan hunnit växa till sig, jag längtar efter min pappas eviga prat, min syster som för en gångs skull är hemma, mina brorsöner, min mamma, mina bröder, Linda, min mommo och moffa och min tok hund. Jag längtar efter att få ligga i vår villa och lyssna på regnet, att få busa med barnen och jag längtar efter sena tysta kvällar på terassen med fladdermössen och en pappa eller syster som sällskap.

Om några dagar är jag hemma igen, och då skall jag njuta av att ha min egen familj nära. Nu skall jag försöka njuta av att vara i det här lugnet och minnas att mina fina finns kvar för mig där hemma och att det här är Nickes hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar