2013-08-14

Roadtrip med mamman

Mamma och jag gjorde en sån där sak som man alltid velat göra förra helgen. Vi satte oss i bilen och bara körde. Visserligen hade vi Tammerfors som mål och en föreställning av Cirkus Cirkör att se på lördag kväll men utöver det så gjorde vi precis som vi ville.
 


Ideapark 
Vårt första stopp blev Ideapark och Ikea! Vi tog en snabbtur på båda ställen, mest bara för att vi kunde.

Norlandica 
Här är hotellrummet, fint och med sköna täcken. Vi lämnade av våra väskor här för att gå in till stan. Ja, tillsammans med min mamma så tar man det aldrig lugnt utan tiden skall spenderas med att se så mycket som möjligt, och inte mig emot!

18 
 Nästa stopp var Vapriikki där utställningen med Terrakottaarmén finns nu just! Väldigt intressant.

Knitting peace 
Sen var det dags för resans  mål! Föreställningen Knitting Peace av Cirkus Cirkör. Det visade sig vara nått helt fantastiskt! Otroligt fänglsande. Blir alltid så fascinerad av vad människokroppen klarar av.

Efteråt gick vi runt och tittade lite på Tammerfors, men tyvärr hann jag inte direkt få någon uppfattning om staden som jag hört så mycket fint om. Så ett nytt besök skall det nog bli inom närmaste framtiden.



Nästa morgon steg vi upp och åt hotellfrukost och sedan startade vi norrut. Vi stannade vid Helvetinkolu som finns i en nationalpark i Ruovesi. En två kilometers vandring till Helvetinkolu och en lika lång tillbaka. Väldigt vacker plats!
Helvetinkolu
Mamman

Mamman Helvetinkolu 
 
Så här himla fint var det! Verkligen värt ett besök.

Untitled
Nästa stopp var också fint! På väg mot Virrat hittade vi det här fina.

Untitled 
Och förstås var vi tvungna att göra ett stopp vid Tuuri när vi körde förbi.

Under de här två dagarna hann vi med så mycket att min kropp fortfarande är trött, men det var det värt! Jag har bland annat lärt mig att Finland är otroligt fint, jag kan köra bil längre sträckor och att min mamma är bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar